Facebook Pixel

Frakt och leverans

Information om leverans av din order från Greatlife.se

På Greatlife.se gör vi allt för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt. Alla beställningar som kommer in före kl 15:00 på arbetsdagar skickas normalt samma dag. Beställningar lagda på helger/helgdagar skickas normalt nästföljande arbetsdag. Vid order lagd på en måndag eller dag efter helgdag kan orderhanteringen ta något längre tid och din order kan komma att hanteras nästkommande vardag. Greatlife.se levererar endast till adresser inom Sverige.

Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar efter att ordern är lagd. Vid rea-tillfällen, kampanjer, helgdagar, helger och röda dagar kan leveranstiden förlängas. Om din leveransadress är längs lantbrevbärarlinje samt ö-bebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas med 2-3 helgfria vardagar.

Instabox

Nu erbjuder vi leverans med Instabox. Både snabbt och smidigt! Välj vilken Instabox du vill. Antingen vid jobbet, hemma eller nere på stan. Paketet hämtar du enkelt ut med en PIN-kod som du får på SMS. Det går självklart fint att skicka en kompis, partner eller familjemedlem för att hämta ut ditt paket också, så länge hen har koden.

Läs mer om Instabox och vanliga frågor och svar.

DHL Service Point 

Kostnaden för detta leveransätt är 0 kr. Paket skickas ditt närmaste ombud eller av kunden valt ombud. När paketet är framme hos utlämningsstället erhåller du en SMS-avisering om att paketet finns att hämta. Paketet skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till Greatlife Group AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 149 kr inklusive moms.

PostNord MyPack Collect 

Priset för detta leveransätt presenteras i Klarna Checkout i samband med att du slutför ditt köp. Paket skickas ditt närmaste ombud eller av kunden valt ombud. När paketet är framme hos utlämningsstället erhåller du en SMS-avisering om att paketet finns att hämta. Paketet skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till Greatlife Group AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 149 kr inklusive moms.

PostNord MyPack Home

Priset för detta leveransätt presenteras i Klarna Checkout i samband med att du slutför ditt köp. Leverans till dörren med PostNord. När ditt paket har kommit till PostNords terminal så kommer du att bli kontaktad av PostNord via sms, e-post eller brev. Detta för att du själv ska göra ett aktivt val angående när det passar bäst för dig att motta ditt paket. Utkörning sker alltså inte automatiskt utan PostNord behöver veta att du finns på plats på den angivna adressen för att ta emot ditt paket innan de kör ut det till dig.

Om du har frågor gällande ditt paket och tjänsten "Hemleverans" så kan du också kontakta Postnords kundtjänst på 0771-33 33 10 så hjälper de dig vidare.

Spåra ditt paket

Spåra ditt paket

När varorna är skickade från vårt lager får du en leveransbekräftelse till angiven e-postadress med ett sändningsnummer och information om du hur kan spåra försändelsen.

Hos ombudet

För att hämta ut din order behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i SMS- eller e-postaviseringen. Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paketet med det sändningsnummer som finns i leveransbekräftelsen.

  • Visa alltid giltig legitimation.
  • Namnet på legitimationen måste stämma överens med namnet på mottagaren och namnet på försändelsen.
  • Hämtar du åt någon annan behöver du visa både din och mottagarens legitimation.

Försändelsen ligger hos postombudet i 10 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 149 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt instruktioner nedan.