Frakt och leverans

Information om leverans av din order från Greatlife.se

På Greatlife.se gör vi allt för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt. Alla beställningar som kommer in före kl 15:00 på arbetsdagar skickas normalt samma dag. Beställningar lagda på helger/helgdagar skickas normalt nästföljande arbetsdag. Vid order lagd på en måndag eller dag efter helgdag kan orderhanteringen ta något längre tid och din order kan komma att hanteras nästkommande vardag. Greatlife.se levererar endast till adresser inom Sverige.

DHL Service Point

Kostnaden för detta leveransätt är 0 kr. Paket skickas ditt närmaste ombud eller av kunden valt ombud. När paketet är framme hos utlämningsstället erhåller du en SMS-avisering om att paketet finns att hämta. Paketet skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till Greatlife Group AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 149 kr inklusive moms.

PostNord MyPack Collect 

Kostnaden för detta leveransätt är 39 kr. Paket skickas ditt närmaste ombud eller av kunden valt ombud. När paketet är framme hos utlämningsstället erhåller du en SMS-avisering om att paketet finns att hämta. Paketet skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till Greatlife Group AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 149 kr inklusive moms.

PostNord MyPack Home

Kostnaden för detta leveransätt är 149 kr. Leverans till dörren med PostNord. När ditt paket har kommit till PostNords terminal så kommer du att bli kontaktad av PostNord via sms, e-post eller brev. Detta för att du själv ska göra ett aktivt val angående när det passar bäst för dig att motta ditt paket. Utkörning sker alltså inte automatiskt utan PostNord behöver veta att du finns på plats på den angivna adressen för att ta emot ditt paket innan de kör ut det till dig.

Om du har frågor gällande ditt paket och tjänsten "Hemleverans" så kan du också kontakta Postnords kundtjänst på 0771-33 33 10 så hjälper de dig vidare.

Spåra ditt paket

Spåra ditt paket

När varorna är skickade från vårt lager får du en leveransbekräftelse till angiven e-postadress med ett sändningsnummer och information om du hur kan spåra försändelsen.

Hos ombudet

För att hämta ut din order behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i SMS- eller e-postaviseringen. Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paketet med det sändningsnummer som finns i leveransbekräftelsen.

  • Visa alltid giltig legitimation.
  • Namnet på legitimationen måste stämma överens med namnet på mottagaren och namnet på försändelsen.
  • Hämtar du åt någon annan behöver du visa både din och mottagarens legitimation.

Försändelsen ligger hos postombudet i 10 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 149 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt instruktioner nedan.

Returnerar varor

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Om du vill returnera en eller flera produkter gör så här: 

  1. Skicka oss ett mail på info@greatlife.se och meddela oss vilken eller vilka produkter du vill returnera, ordernummer samt ditt namn.
  2. Packa de produkter du vill returnera i bubbelplast samt packpapper. Du som kund står för transportrisken vid eventuell retur till oss. Observera att förpackningen måste vara obruten för att returen ska godkännas. 
  3. Skriv på ett papper vilket ordernummer det gäller och även ditt namn. Lägg detta papper med burkarna som du returnerar.
  4. Skicka returen till:

    Greatlife.se
    c/o DreamLogistics  
    Box 195
    566 24 Habo

  5. Följ dessa instruktionerna från Klarna för att slutföra din retur: https://www.klarna.com/se/kundservice/retur-och-leverans