Frakt och leverans

Information om leverans av din order från Greatlife.se

På Greatlife.se gör vi allt för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt. Alla beställningar som kommer in före kl 15:00 på arbetsdagar skickas normalt samma dag. Beställningar lagda på helger/helgdagar skickas normalt nästföljande arbetsdag. Greatlife.se levererar endast till adresser inom Sverige.

DHL Service Point

DHL Service Point - Leverans till uthämtningsställe

Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad är 0 kr. Dina varor skickas med DHL Service Point och levereras till ett DHL Service Point-ombud. Du väljer själv vilket ombud paketet ska skickas till i samband med beställningen. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt sändningsnummer.

DHL Paket

DHL Paket - Personlig direktleverans

Till privatpersoner och företag kan vi skicka varorna med DHL Paket med avisering. DHL kontaktar dig och lämnar ut ert paket dagtid 08:00 - 17:00 enligt överenskommelse, bokning och avisering sker med SMS där man bekräftar eller ändrar föreslagen leveranstid. Vi förbehåller oss rätten att debitera för dom kostnader som kan uppstå om det inte går att leverera till angiven leveransadress. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna. OBS! Utlämning sker ej direkt till dörr (om man bor i lägenhet), utan till port.

Spåra ditt paket

Spåra ditt paket

När varorna är skickade från vårt lager får du en leveransbekräftelse till angiven e-postadress med ett sändningsnummer och information om du hur kan spåra försändelsen.

Hos ombudet

För att hämta ut din order behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i SMS- eller e-postaviseringen. Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paketet med det sändningsnummer som finns i leveransbekräftelsen.

  • Visa alltid giltig legitimation.
  • Namnet på legitimationen måste stämma överens med namnet på mottagaren och namnet på försändelsen.
  • Hämtar du åt någon annan behöver du visa både din och mottagarens legitimation.

Försändelsen ligger hos postombudet i 10 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 149 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt instruktioner nedan.

Returnerar varor

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Om du vill returnera en eller flera produkter gör så här: 

  1. Skicka oss ett mail på info@greatlife.se och meddela oss vilken eller vilka produkter du vill returnera, ordernummer samt ditt namn.
  2. Packa de produkter du vill returnera i bubbelplast samt packpapper. Du som kund står för transportrisken vid eventuell retur till oss. Observera att förpackningen måste vara obruten för att returen ska godkännas. 
  3. Skriv på ett papper vilket ordernummer det gäller och även ditt namn. Lägg detta papper med burkarna som du returnerar.
  4. Skicka returen till:

    Greatlife.se
    c/o DreamLogistics  
    Box 195
    566 24 Habo

  5. Följ dessa instruktionerna från Klarna för att slutföra din retur: https://www.klarna.com/se/kundservice/retur-och-leverans