Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor som gäller för alla produkter och tjänster som finns i vår internetbutik.

Följande allmänna villkor gäller för försäljning av varor från Greatlife Group AB, 556899-2605 (Nedan kallad greatlife.se), om inte annat överenskommits skriftligt mellan respektive kund och Greatlife.se. Genom att göra en beställning anses du ha läst igenom och accepterat dessa villkor.

Vem kan handla?

Du måste ha fyllt 18 år för att kunna handa på greatlife.se. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla på greatlife.se. Genom att handla på greatlife.se medger du att du antingen har fyllt 18 år eller har målsmans tillstånd att handla på greatlife.se.

Kunduppgifter

Du ansvarar för att lämna riktiga kunduppgifter. Om du vill ha dina varor till en annan adress än vad som står på ditt kvitto ska du klicka i separat leveransadress och fylla i den adress du vill ha leverans till. Kontrollera noggrant att du har fyllt i rätt uppgifter. Det är särskilt viktigt nät det gäller din e-postadress eftersom din orderbekräftelse, leveransavisering och ditt kvitto samt eventuellt nyhetsbrev skickas dit. Du kan alltid ändra dina kunduppgifter genom att logga in på ditt konto på greatlife.se och klicka på Mina sidor och därefter på Ändra leverans- och faktureringsuppgifter. Dina personuppgifter är skyddade. 

Orderbekräftelsen via e-post

Inom några minuter efter att du har bekräftat din beställning ska du få en orderbekräftelse till den e-post du har angett till greatlife.se. Om du inte får orderbekräftelsen till din e-post, kontrollera då att du har angivit rätt e-postadress samt att e-posten inte ligger i din spam-korg/virusfilter. Om den e-postadress du har angivit är fel behöver du inte göra om din beställning, maila oss då istället på info@greatlife.se och berätta vad du har beställt och när du lade din ursprungliga order. Vänligen korrigera även dina kunduppgifter så att vi har rätt e-postadress till dig.

Frakt

Fraktavgiften inom Sverige är 39 kr inkl moms per beställningstillfälle om service point har valts eller 169 kr inkl moms per beställningstillfälle om direktleverans har valts. Vid köp över 995 kr inkl moms utgår fraktavgiften. Utanför Sverige baseras fraktkostnaden på försändelsens vikt och greatlife.se följer postens frakttabeller för utlandsförsändelser plus utlandstillägg baserat på vikt.

Priser

Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms, momsen redovisas på orderbekräftelsen/kvittot.

Våra betalsätt

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Klarna Checkout

Greatlife.se använder Klarna Checkout. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på vilket betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex. banker. När du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice eller Telefonnummer: 08-120 120 10

Klarnas öppettider för kundservice
Måndag - torsdag 08:00 - 20:00
Fredag 08:00 - 18:00
Lördag - söndag 10:00 - 17:00
Helgdagar Stängt

Leveranser

Varor som finns i lager skickas normalt inom en arbetsdag efter din beställning. Beställningsvaror skickas så snart de har kommit oss tillhanda från leverantören. Du får ett e-postmeddelande när din vara har kommit till närmaste utlämningsstället. Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan exempelvis ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser gentemot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vi meddelar dig emellertid givetvis om leveransen drar ut på tiden.  

Service point/utlämningställe
Ditt paket ligger normalt kvar i 10 dagar på utlämningstället från det att du fått aviseringen.

Ej uthämtade brev och paket
För brev och paket som inte hämtas debiteras du kostnaderna för tur- och returfrakt samt en pack- och hanteringsavgift om 149 SEK inkl moms. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten och returrätten enligt Svensk Distanshandels branschregler.

Fraktskada
Om din försändelse är fraktskadad på grund av skada som skett under frakten måste du själv reklamera den hos det postombud där du hämtat varan i enlighet med postens regler. Vår rekommendation är att alltid granska försändelsen vid mottagandet och reklamerar direkt vid utlämningstillfället om försändelsen är synligt fraktskadad. Skicka även ett e-postmeddelande till oss där du meddelar att du har reklamerat försändelsen och meddela oss vilken order försändelsen gäller. 

Reklamation
Om din vara på något sätt är skadad, på annat sätt är obrukbar eller om du har fått fel vara, vänligen kontakta greatlife.se på info@greatlife.se senast inom fem dagar från det datum då du erhållit varan.

Returrätt
Om du vill returnera varor som du har beställt på greatlife.se har du alltid full returrätt inom 14 dagar från och med den dag du har mottagit varan. Du betalar returportot och varan måste returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning för att returrätt ska gälla. Skicka ett mail till info@greatlife.se och meddela oss ordernummer, vilka varor du vill skicka tillbaka samt summan inklusive moms. Vi betalar tillbaka summan inkl moms för produkten du vill returnera (dock ej returportot). Om alla produkter i en order returneras betalar vi även fraktkostnaden (dock ej returportot) inom 30 dagar från det att vi har erhållit varan i retur.

Personuppgifter 

Greatlife.se lagrar personuppgifter inklusive ditt personnummer i ett register för postorderhanteringen och för att du ska kunna ta del av intressanta erbjudanden om du har valt det. Du kan när som helst tacka nej till att få dessa erbjudanden. De uppgifter greatlife.se lagrar används för internt bruk samt för att kunna fullgöra kundrelationer och lämna erbjudanden bland annat. Om du godkänner köpvillkoren samtycker du till lagring av dina personuppgifter inklusive ditt personnummer. Kundens samtycke enligt ovan kan när som helst återkallas genom kontakt med greatlife.se via info@greatlife.se. Efter påföljande uppsägning kommer behandlingen av aktuella uppgifter att upphöra samt all data och information hänförlig till kunden kommer att raderas. Registret styrs av Personuppgiftslagen.

Cookies

Läs om cookies (kakor) här.

Force Majeur

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför greatlife.ses kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att greatlife.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 

Produktansvar

Greatlife.se arbetar med produktillverkare som är ansedda och respekterade i branschen. Greatlife.se kan emellertid inte ansvara för en enskild produkts verkan eller funktion eller för ingående ingrediensers effekt för ett specifikt hälsotillstånd. Produkterna bör inte användas som ersättning för läkarvård eller medicinering vid sjukdom utan bör användas som ett komplement för att uppnå en god näringsbalans och förebygga ohälsa.  Varubeskrivningarna på greatlife.se utgår bland annat från tillverkarens produktinformation. Ansvaret för eventuella felaktigheter hänvisar vi till respektive tillverkare som även ansvarar för riktighet i innehållsförteckningar, produktinnehåll och doseringsanvisningar. Kosttillskott bör inte ersätta en varierad kost.

Tryckfel och förändringar

Greatlife.se reserverar sig mot tryckfel i de priser som visas på sidan. Greatlife.se förbehåller sig rätten att ändra information, som priser, produktsortiment, köpvillkor, specifikationer och produkterbjudanden med mera utan föregående avisering.