JUST NU – 20 % rabatt på produkter för hår, naglar och hud!
A photo of Patrick Wahlberg

Patrick Wahlberg

Hälsocoach och kostrådgivare

Patrick Wahlberg är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Han bytte bana och har arbetat med hälsa i många år, både som hälsocoach och kostrådgivare. Patrick satt dessutom i redaktionen för Näringsmedicinsk Tidskrift i flera år och är även författare till boken boken PXP – Ditt bästa jag. Han har dessutom arbetat tillsammans med en professor i hjärtkirurgi för att ta fram avancerade näringspogram för den internationella marknaden.

Patrick slutade äta godis när han var 12 år och började köpa sina första kosttillskott inte långt därefter. Han har tagit fram många olika premiumtillskott genom åren och kan branschen oerhört väl. Patrick är extremt noggrann när det gäller just kosttillskott. 

ARTICLES BY Patrick Wahlberg

Magnesium & Sömn - En komplett guide

Magnesium & Sömn - En komplett guide

Lästid: 1–2 min

Magnesium spelar en viktig roll i kroppen och påverkar vår sömncykel på flera sätt. Här undersöker vi den vetenskapliga grunden bakom magnesiums effekt på sömn, särskilt genom dess interaktion med GABA och melatonin.

Läs mer

Magnesium i mat

Magnesium i mat

Lästid: 1–2 min

Läs vår sammanfattning av den mat och de livsmedel som innehåller mest magnesium.

Läs mer

Magnesiums påverkan på vikt & ämnesomsättning

Magnesiums påverkan på vikt & ämnesomsättning

Lästid: 2–3 min

Magnesium är ett essentiellt mineral som spelar en viktig roll i många av kroppens fysiologiska processer, inklusive vikt och ämnesomsättning. Det är inblandat i mängder av enzymatiska reaktioner och är avgörande för energiproduktion, blodsockerreglering och nervfunktion.

Läs mer

Vad är Q10?

Vad är Q10?

Lästid: 2–3 min
Q10, även känt som Coenzym Q10 eller ubiquinon, är en fettlöslig substans som finns naturligt i alla kroppens celler. Det spelar en central roll i produktionen av energi inom cellerna genom att delta i den så kallade elektrontransportkedjan i mitokondrierna, vilket är nödvändigt för ATP-produktionen. Q10 fungerar också som en kraftfull antioxidant som skyddar cellmembran, lipider och proteiner från oxidativ skada.

Läs mer

Hur & när ska man ta L-Glutamin?

Hur & när ska man ta L-Glutamin?

Lästid: 1–2 min

Lär dig hur och när du bör tar L-Glutamin för att få ut mest av denna fantastiska aminosyra. I den här artikel ger vi dig enkla tips för att inkludera L-Glutamin i din träningsrutin för att stötta din hälsa och bidra till snabbare återhämtning efter träning. Lär dig hur du optimerar ditt intag av L-glutamin idag!

Läs mer

Glutamin - Allt du behöver veta

Glutamin - Allt du behöver veta

Lästid: 2–3 min

Glutamin är en av de mest förekommande aminosyrorna i kroppen och har en mängd olika viktiga funktioner för att stödja hälsan och välbefinnandet. Denna aminosyra spelar en central roll i immunsystemet, muskelåterhämtning, ämnesomsättning, mage-tarmhälsa och till och med sömnkvalitet.

Läs mer

Kreatin dosering - Hur mycket kreatin ska man ta?

Kreatin dosering - Hur mycket kreatin ska man ta?

Lästid: 1–2 min

Kreatin är ett populärt och väldigt effektivt kosttillskott för träning och prestation. Men en vanlig fråga som många har är: hur mycket kreatin ska man ta? Här tittar vi närmare på doseringen av kreatin för att få bästa möjliga resultat.

Läs mer

Allt du behöver veta om kreatin

Allt du behöver veta om kreatin

Lästid: 2–3 min

Kreatin är en naturligt förekommande substans i kroppen som spelar en viktig roll för energiproduktionen i musklerna. Det är särskilt känt för sin roll i snabba och explosiva rörelser, vilket gör det populärt bland idrottare och träningsentusiaster. Men vad är egentligen kreatin och varför är det så vanligt inom träning och idrott? Har det positiva effekter även på hjärnan? 

Läs mer

D-Mannose: Ett naturligt kosttillskott för urinvägsinfektioner (UVI)

D-Mannose: Ett naturligt kosttillskott för urinvägsinfektioner (UVI)

Lästid: 2–3 min

Urinvägsinfektioner (UVI), som ofta orsakas av bakterien E.coli, är en vanlig åkomma som påverkar många människor runt om i världen, speciellt kvinnor. Även om antibiotika ofta används för att behandla dessa infektioner, har intresset för naturliga alternativ ökat. D-Mannose, en typ av socker som finns i vissa frukter, har fått mycket uppmärksamhet för dess potentiella förmåga att behandla och förebygga UVI.

Läs mer

10 tecken på magnesiumbrist

10 tecken på magnesiumbrist

Lästid: 2-3 min

Magnesium är en mineral med oerhört många viktiga funktioner i kroppen. Brist på detta viktiga mineral är tyvärr vanligt. Lär dig 10 olika tecken som kan tyda på magnesiumbrist. 

Läs mer

Kisel & Kollagen – allt du behöver veta

Kisel & Kollagen – allt du behöver veta

Lästid: 4-5 min

Dr. Mercolas Silica Collagen Builder – Kisel Kollagen är en otroligt bra produkt för att bygga kollagen i kroppen. Läs om hur vad han säger om denna speciella produkt och lär dig dessutom allt du behöver veta om kollagen.

Läs mer

Råd & tips för sköldkörteln med Karin Björkegren Jones

Råd & tips för sköldkörteln med Karin Björkegren Jones

Sköldkörtelproblemen har ökat i Sverige. Idag är nästan en halv miljon diagnosticerade, Karin Björkegren Jones intervjuar Patrick Wahlberg om sköldkörteln. Flera konkreta tips och näringsråd för sköldkörteln finns i intervjun. Denna artikel är ett utdrag ur Karins bok Balans – Naturlig väg till friskare sköldkörtel där Patrick intervjuas av Karin.

Läs mer